STVOŘENÉ PRO KAŽDOU ZIMU 

NAŠE ZIMNÍ SOUTĚŽ SKONČILA

Děkujeme vám za účast. Pokud chcete vědět, kdo vyhrál a zkontrolovat si správné odpovědi ze všech čtyř kol, sjeďte dolů.

Podmínky a pravidla

NAŠE PORTFOLIO ZIMNÍCH PNEUMATIK

Letos slavíme 90 let od vynálezu první zimní pneumatiky a začátek neustálého zlepšování bezpečnosti silničního provozu pro řidiče na celém světě. Naše zimní pneumatiky Snowproof poskytují prvotřídní bezpečnost a spolehlivost za všech zimních podmínek.

VYHODNOCENÍ SOUTĚŽE

Vítěz 1. kola: Petr Pecka

Vítěz 2. kola: Jan Hejna

Vítěz 3. kola: Vladislav Bárta

Vítěz 4. kola: Jakub Zeman

Správné odpovědi přečtete posunutím

ODPOVĚDI 4. KOLA

Všechny produkty Nokian Tyres mají indikátor bezpečnosti jízdy (DSI). Proč je to pro řidiče užitečný nástroj? DSI je indikátor opotřebení, který ukazuje zbývající hloubku běhounu v milimetrech. Pomáhá vám zjistit, kdy byste měli vyměnit pneumatiku za novou. Pomáhá také zvyšovat kilometrový výkon vašich pneumatik, protože správnou změnou pozice pneumatik na vozidle můžete vyrovnávat rozdíly v opotřebení běhounu specifické pro daný vůz.

Technologie SilentDrive™ od společnosti Nokian Tyres je navržena tak, aby snižovala jaký aspekt výkonu pneumatiky? Technologie SilentDrive™ zvyšuje jízdní komfort na maximum tím, že snižuje hlučnost pneumatik. Výjimečně nízké hladiny hluku je dosaženo přidáním vrstvy akustické pěny na vnitřní vrstvu pneumatiky. Technologie SilentDrive™ je součástí vybraných rozměrů pneumatik pro SUV vozidla.

ODPOVĚDI 4. KOLA

V roce 2023 jsme představili nový symbol Electric Fit™ pro celé naše portfolio. Co tento symbol znamená? Symbol „Electric fit“ označuje, že pneumatiky Nokian Tyres lze stejně dobře namontovat jak na vozy se spalovacím motorem, tak na vozy s elektrickým pohonem, což znamená, že bezpečné a vysoce kvalitní výkony pneumatik jsou zaručeny bez ohledu na pohonné ústrojí vozu.

Jakou inovaci zavedla společnost Nokian Tyres, aby výrazně zvýšila odolnost bočnic svých pneumatik? V našich prémiových pneumatikách pro SUV, lehká nákladní vozidla a dodávky používáme technologii aramidových bočnic. Aramidová vlákna, která používáme ve směsi pryže na bočnicích, zpevňují bočnice pneumatiky tak, aby lépe odolávaly nárazům, průrazům či průpichům, které by mohly pneumatiku snadno poškodit. Stejný materiál se používá také v leteckém a vojenském průmyslu.

ODPOVĚDI 3. KOLA

Společnost Nokian Tyres je držitelem Guinnessova světového rekordu pro nejrychlejší auto na ledu. Jaká byla zaznamenaná rychlost? Světový rekord v rychlosti jízdy na ledě drží naše společnost od chvíle, když testovací jezdec Janne Laitinen dosáhl v mrazivém zimním počasí při jízdě po zledovatělém Botnickém zálivu rychlosti 335,713 km/h. Neuvěřitelné, že? Více informací o našich světových rekordech najdete zde.

Kolikrát společnost Nokian Tyres vytvořila Guinnessův světový rekord pro nejrychlejší automobil na ledě, včetně světového rekordu s elektromobilem? Guinnessův světový rekord pro nejrychlejší auto na ledě jsme vytvořili hned třikrát. Bylo to v roce 2011, 2012 (s elektromobilem) a v roce 2013, který stále držíme. Více informací o našich světových rekordech najdete zde.

ODPOVĚDI 3. KOLA

Jakou škodlivou látku společnost Nokian Tyres jako první výrobce pneumatik na světě vyřadila ze svého výrobního procesu? Bezpečnost a udržitelnost jsou pro naši společnost hlavními prioritami. Snažíme se minimalizovat náš dopad na životní prostředí prostřednictvím vývoje ekologicky šetrných produktů a výrobních procesů. Jako první výrobce pneumatik na světě jsme v roce 2005 vyřadili z výrobního procesu vysoce aromatické oleje a nahradili je čištěnými nízkoaromatickými oleji, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a bezpečnější pro lidi i přírodu.

V roce 2024 jsme dokončili stavbu celosvětově první továrny na pneumatiky s nulovými emisemi CO2. Kde se nachází? Naše nová továrna na pneumatiky se nachází v rumunském městě Oradea. Jedná se o technologicky vyspělé zařízení navržené s důrazem na ekologickou udržitelnost. Továrna využívá nejmodernější technologie pro snížení spotřeby energie a emisí - obnovitelné zdroje energie a pokročilé systémy recyklace vody, které zajišťují efektivní využívání zdrojů. Továrna navíc usiluje o stejný standard nulového množství odpadu z výroby ukládaného na skládky, jako mají naše další továrny ve Finsku a v USA.
Více informací o naší nové továrně najdete zde. 

ODPOVĚDI 2. KOLA

Společnost Nokian Tyres je vynálezcem první zimní pneumatiky na světě. Ve kterém roce byla představena světu? První zimní pneumatiku na světě představila v roce 1934 společnost Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, která se později stala společností Nokian Tyres. Do té doby pneumatiky používané na úzkých a zasněžených silnicích většinou připomínaly letní pneumatiky. Nová zimní pneumatika měla hrubý dezén, který zajišťoval unikátní typ přilnavosti na zimních silnicích. Tato inovace nejenže způsobila revoluci v jízdě v zimních podmínkách, ale zároveň ze společnosti Nokian Tyres udělala průkopníka v technologii pneumatik.

Tato první zimní pneumatika byla původně určena pro nákladní vozidla a autobusy. Jak se jmenovala? První zimní pneumatikou na světě byla Kelirengas (v překladu „pneumatika do nepohody“). Kelirengas byla vyvinuta pro nákladní automobily a autobusy, aby jim umožnila pohyb v hustém sněžení. Byla to první pneumatika s hrubým dezénem, která dokázala vyjet i na ty nejzasněženější silnice. Uvedení pneumatiky Kelirengas na trh v roce 1934 bylo klíčovým okamžikem v historii vývoje pneumatik a znamenalo začátek nové éry, kdy se pneumatiky staly propracovanými částmi vozidel pro zvýšení bezpečnosti jízdy v různých jízdních podmínkách.

ODPOVĚDI 1. KOLA

Společnost Nokian Tyres je známá jako průkopník v oblasti kterého typu pneumatik? Svou dobrou pověst jsme si vybudovali díky vývoji inovativních zimních pneumatik, které jsou navrženy tak, aby podávaly skvělé výkony v drsných, zasněžených a zledovatělých podmínkách. Naše společnost představila v roce 1934 první zimní pneumatiku na světě, která byla speciálně vyvinuta pro extrémní povětrnostní podmínky severských oblastí. Tento průkopnický produkt stanovil standard pro zimní pneumatiky a upevnil naši pozici jako lídra v gumárenském oboru.

Společnost Nokian Tyres je známá především díky svým severským zimním pneumatikám Hakkapeliita. Jak se ale jmenuje řada středoevropských zimních pneumatik? Řada pneumatik Nokian Tyres Snowproof je speciálně navržena pro zimní jízdní podmínky typické pro střední Evropu. Na rozdíl od drsnějších zim v severských zemích panují ve střední Evropě často mírnější zimy s občasným sněžením a s mokrými silnicemi pokrytými rozbředlým sněhem. Pneumatiky Snowproof jsou vyvinuty tak, aby v těchto podmínkách poskytovaly vynikající výkony a zaručovaly vyváženou bezpečnost, ovladatelnost a komfort.

JSME PRŮKOPNÍKY ZIMNÍ BEZPEČNOSTI OD ROKU 1934

Od roku 1934, kdy jsme vynalezli zimní pneumatiku, je společnost Nokian Tyres synonymem pro prémiovou zimní bezpečnost. Díky pokročilým technologiím a udržitelným inovacím nabízíme optimální řešení pro bezpečnou jízdu v těch nejnáročnějších podmínkách.
Inspirováni naším dědictvím jsme odhodláni udržet si toto inovátorské postavení i v příštích 90 letech.

 

ZHLÉDNOUT VIDEO

BYLA PŘEDSTAVENA PRVNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKA NA SVĚTĚ

První zimní pneumatika byla Kelirengas, pneumatika pro nákladní automobily a autobusy, která byla představena světu v roce 1934. O dva roky později, v roce 1936, byly vyrobeny první zimní pneumatiky pro osobní automobily: Hakkapeliitta. Tyto nové zimní pneumatiky měly speciální bezpečný dezén, který pomáhal vydat se na cestu i řidičům, kteří se báli jezdit v zimě.

DNEŠNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKY POSKYTUJÍ PRVOTŘÍDNÍ BEZPEČNOST

PRVNÍ ZIMNÍ HROTOVANÁ PNEUMATIKA NA SVĚTĚ

Silniční provoz vstoupil do éry dálnic a asfaltu a bezpečnost jízdy v zimních podmínkách se stala horkým tématem četných diskusí. V roce 1965 jsme představili pneumatiku Hakkapeliitta, která byla první zimní pneumatikou speciálně navrženou pro hrotování.

DNEŠNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKY POSKYTUJÍ PRVOTŘÍDNÍ BEZPEČNOST

 

NAŠE NEJSEVERNĚJŠÍ TESTOVACÍ CENTRUM NA SVĚTĚ

Pneumatiky testujeme po celém světě, ale skutečným domovem našich zimních pneumatik je finské Ivalo na sever od polárního kruhu. Kvůli extrémním podmínkám mu říkáme „Bílé peklo“. Je to největší a nejrozmanitější zimní testovací prostředí na světě, vybudované na ploše více než 700 hektarů (1 129 fotbalových hřišť) a s více než 30 testovacími tratěmi, včetně ledové haly dlouhé téměř 700 metrů.

TESTOVÁNÍ V EXTRÉMNÍCH PODMÍNKÁCH

 

JSME PRVNÍ VÝROBCE PNEUMATIK, KTERÝ ZAČAL PŘI VÝROBĚ POUŽÍVAT POUZE ČIŠTĚNÉ OLEJE S NÍZKÝM OBSAHEM AROMATICKÝCH LÁTEK

Šetrnost k životnímu prostředí patří k našim základním hodnotám.
Jako první výrobce pneumatik na světě jsme z výrobního procesu vyřadili vysoce aromatické oleje a v roce 2006 jsme získali ocenění ve finském kole programu European Business Awards for the Environment.

 ŠETRNOST K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

GUINNESSŮV SVĚTOVÝ REKORD PRO NEJRYCHLEJŠÍ AUTO NA LEDĚ

Od roku 2013 držíme Guinnessův rekord pro nejrychlejší automobil na ledě, když testovací jezdec Janne Laitinen dosáhl v mrazivém zimním počasí při jízdě po zledovatělém Botnickém zálivu rychlosti 335,713 km/h. Přilnavost a rychlost jako nikdy předtím zajistila hrotovaná pneumatika Nokian Hakkapeliitta 8 (255/35R20 97 T XL).

NAŠE SVĚTOVÉ REKORDY

 

PRVNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKA NA SVĚTĚ S PŘILNAVOSTÍ ZA MOKRA A PALIVOVOU ÚČINNOSTÍ V NEJVYŠŠÍ TŘÍDĚ A EVROPSKÉHO KLASIFIKAČNÍHO SYSTÉMU PNEUMATIK

Naše pneumatika Nokian WR SUV 3 se stala první zimní pneumatikou na světě s přilnavostí za mokra a palivovou účinností v nejvyšší třídě A evropského klasifikačního systému pneumatik. Dokázala také zkrátit brzdnou dráhu na mokré vozovce až o 18 metrů a ušetřit palivo až o 0,6 l na 100 km (rozměr 265/50 R19 V).

DNEŠNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKY POSKYTUJÍ PRVOTŘÍDNÍ BEZPEČNOST

PRVNÍ ZIMNÍ PNEUMATIKA NA SVĚTĚ S PŘILNAVOSTÍ ZA MOKRA A PALIVOVOU ÚČINNOSTÍ V NEJVYŠŠÍ TŘÍDĚ A EVROPSKÉHO KLASIFIKAČNÍHO SYSTÉMU PNEUMATIK

Naše pneumatika Nokian WR SUV 3 se stala první zimní pneumatikou na světě s přilnavostí za mokra a palivovou účinností v nejvyšší třídě A evropského klasifikačního systému pneumatik. Dokázala také zkrátit brzdnou dráhu na mokré vozovce až o 18 metrů a ušetřit palivo až o 0,6 l na 100 km (rozměr 265/50 R19 V).

EKOLOGICKÁ MOBILITA S PNEUMATIKOU GREEN STEP

 

VŮBEC PRVNÍ KONCEPČNÍ PNEUMATIKA VYROBENÁ Z PLNĚ OBNOVITELNÉ LIGNINOVÉ SUROVINY UPM BIOMOTION™ RFF

Nokian Tyres a partner UPM představili koncepční pneumatiku Nokian Tyres Green Step Ligna. Jedná se o vůbec první pneumatiku vyrobenou s použitím UPM BioMotion™ RFF, plně obnovitelné ligninové suroviny na bázi dřeva vyráběné společností UPM. V koncepční pneumatice jsou všechny fosilní saze v bočnicích pneumatiky nahrazeny touto novou surovinou.

EKOLOGICKÁ MOBILITA S PNEUMATIKOU GREEN STEP LIGNA

NAJDĚTE SI SVÉHO NEJBLIŽŠÍHO PRODEJCE NOKIAN TYRES

NAJÍT PRODEJCE