BEZPEČNOST NA MOKRU
Na evropském klasifikačním štítku pneumatiky označuje třída A přilnavosti na mokru nejlepší přilnavost, zatímco třída E nejhorší přilnavost. Zejména u letních pneumatik je přilnavost na mokru velice důležitá z hlediska bezpečnosti, protože má vliv na brzdné vlastnosti vozidla na mokré silnici. Pneumatiky s vynikající přilnavostí na mokru mají kratší brzdnou dráhu, stabilnější reakce a lepší ovladatelnost.
ROZDÍL V BRZDNÉ DRÁZE ODPOVÍDÁ DÉLCE ČTYŘ VOZIDEL
Klasifikace odkazuje k brzdné dráze pneumatiky na mokrém asfaltu při brzdění z rychlosti 80 km/h. Například rozdíl v brzdné dráze mezi pneumatikou třídy A a E může být větší než 18 metrů, tedy délka čtyř vozidel. Rozdíl mezi po sobě následujícími třídami je přibližně jedna délka vozidla (3 až 6 metrů).