Při testování pneumatik hrají klíčovou roli testující řidiči. Jsou pro tuto práci vyškoleni, ale dovednosti a cit pro pneumatiky je možné získat až s praktickými zkušenostmi.
'"Chování pneumatiky můžete cítit ve svých rukou a instinktivně v hlavě. Způsob, jak se vozidlo ovládá, jak rychle se pneumatika stabilizuje po smyku a jak se chová při brzdění, akceleraci, slalomu, stoupání i sjezdu z kopce," říká Petri Paananen, testující řidič v Nokian Tyres.
Testující řidiči vytváří výsledné zprávy z testovacích jízd a stanovují dobré vlastnosti pneumatiky a jejich oblasti pro zlepšení. Celkový výsledek testování zahrnuje jak subjektivní hodnocení, tak objektivní data. Tyto informace jsou následně použity pro další vývoj, abychom vytvořili nejvýznamnější bezpečnostní prvek vozidla - nejlepší možnou pneumatiku.
'"Špatná pneumatika bude mít vždy něco, co neprojde přes naše komplexní testování."
Testující řidiči vytváří výsledné zprávy z testovacích jízd a stanovují dobré vlastnosti pneumatiky a jejich oblasti pro zlepšení. Celkový výsledek testování zahrnuje jak subjektivní hodnocení, tak objektivní data. Tyto informace jsou následně použity pro další vývoj, abychom vytvořili nejvýznamnější bezpečnostní prvek vozidla - nejlepší možnou pneumatiku.
'"Špatná pneumatika bude mít vždy něco, co neprojde přes naše komplexní testování."
Jaké jsou tedy požadavky na dobré testující řidiče kromě jejich analytických schopností? Minimálně silné nervy a schopnost testovat produkty s otevřenou myslí a rovněž správná kombinace pokory a ambicí. A je třeba umět jet na plný plyn.
'"Testování pneumatik není závodní rallye. Není to o rychlosti, ale spíš o pocitech a analyzování pneumatik. Občas samozřejmě řídíte rychle, ale pozornost se vždy zaměřuje na pneumatiku a její výkony," vysvětluje P. Paananen.
Paananen je klidný a proaktivní řidič i mimo testovací tratě.
'"Věnuji pozornost ostatním na silnici, abych viděl, co dělají. Někdy se nechám unést analýzou situace a pak si doma vyslechnu, jak jsem všechno komentoval," směje se P. Paananen.