Extrémní rychlost zvýrazňuje roli vysoce kvalitních pneumatik; představují jediný styčný bod vozidla s jízdním povrchem. Když řízení probíhá mimořádně vysokou rychlostí na kluzkém ledu, pneumatiky musí zajišťovat maximální přilnavost, mimořádnou strukturální životnost a musí se vyznačovat vlastnostmi ovládání, které odpovídají vysokému výkonu vozidla.
Vzorec pro zrychlení je náročný. Když se vozidlo pohybuje rychlostí 331 km/h, ujede 92 metrů za jednu sekundu. Při těchto vysokých rychlostech jsou pneumatiky vystaveny nesmírnému tlaku a jejich průměr se může zvýšit o 15-20 mm. Vzhledem k nárůstu odporu vzduchu je potřebný vyšší tah, aby bylo možné docílit rychlosti.
"Zkoušení našich mezí nás učí nové věci, které lze uplatnit na všech našich výrobcích."
- Zkoušení při vysokých rychlostech v náročných podmínkách je důležitou součástí našeho vývoje zimních pneumatik. Zkoušení našich mezí nás učí nové věci, které lze uplatnit na všech našich výrobcích, vysvětluje Matti Morri, ředitel technického zákaznického servisu ve firmě Nokian Tyres.
Organizace pro světové Guinessovy rekordy určuje podrobná pravidla pro světové rekordy v jízdě na ledu. Čas potřebný k ujetí jednoho kilometru se získává při jízdě v obou směrech dráhy a čas světového rekordu je průměrem těchto dvou výsledků. Vozidlo vystartuje s použitím letmého startu. To vyžaduje celkově jednu hodinu pro dokončení pokusu o rekord. Led musí být přírodní a nesmí být zdrsněn nebo upraven použitím chemikálií. Použité pneumatiky musí být dostupné v běžném prodeji a musí být schváleny pro silniční provoz v zemi, ve které probíhá pokus o rekord.