"Předtím jsem realizoval špičkové rychlostní testy s několika auty.Tohle bylo poprvé s traktorem a hned jsme získali světový rekord!Pneumatiky a traktor fungovaly opravdu dobře, i když počasí bylo náročné."
Společnost Nokian Tyres rozšířila svůj univerzální výběr zimních pneumatik na traktory, když přišla na jaře roku 2014 na trh Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI. Jedinečný dezén, zimní gumová směs a lamelování pneumatiky Hakkapeliitta TRI maximalizují přilnavost a trakci. Diagonální lamelování vytváří na blocích běhounu drážky, které zvyšují počet hran, jež lnou k jízdnímu povrchu, a zlepšují tak podélnou a boční přilnavost. Nejsevernější výrobce pneumatik na světě jako první zavedl pro traktory pneumatiky s blokovým vzorkem před více než 10 lety.
„Testování v extrémních podmínkách patří mezi klíčové aktivity a vyžaduje jedinečné dovednosti. Chtěli jsme ukázat skutečný výkon nové pneumatiky Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI. Je to pozoruhodný pohled, když vidíte stroj o hmotnosti 7,7 tun letící kolem rychlostí přes 130 km/h se čtyřnásobným mistrem světa v Rally za volantem! Když traktor jede po zimní silnici takovou rychlostí, vyžaduje to velkou přilnavost, stabilitu a manipulační vlastnosti. To bylo našimi cíli během vývoje Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI“ říká Tero Saari, projektový manažer výzkumu a vývoje pneumatik společnosti Nokian Tyres.
Rekordu bylo dosaženo 19. února 2015 na nouzovém letišti Vuojärvi ve Finsku, přibližně 20 kilometrů od města Sodankylä směrem k Rovaniemi. Celková délka trati z udusaného sněhu byla cca 2300 metrů a uprostřed trati byla umístěna jednotka pro měření rychlosti v úseku 50 metrů.
Organizace Guinnessovy knihy rekordů definuje specifická pravidla světového rekordu pro nejrychlejší traktor. Čas pro traktor na projetí 50ti metrovým rychlostním úsekem se měří v obou směrech. Světový rekord je průměrem těchto dvou měření. Traktor použil letmý start.