Správné skladování může prodloužit životnost pneumatik. Pneumatiky by měly být skladovány na suchém, tmavém a chladném místě, kde se teplota pohybuje mezi 0 °C a 15 °C. Měly by být chráněny před deštěm a vlhkostí, aby nedocházelo ke kondenzaci vody na povrchu pneumatiky. Musí být chráněny před jasný…
Číst článek
TPMS je zkratka pro Tyre Pressure Monitoring System (systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách). Cílem systému kontroly tlaku v pneumatikách je varovat řidiče, když u jedné nebo více pneumatik dojde k poklesu tlaku huštění a tím vznikne riziko nebezpečných jízdních podmínek. Indikátor nízkého tla…
Číst článek
Nokian Tyres testoval tlak huštění zimních pneumatik u většiny modelů vozidel. Testování ukázalo, že hodnota by měla být o 0,2 baru (20 kPa) vyšší, než je doporučený tlak huštění u letních pneumatik. To je způsobeno rozdílnou stavbou zimní pneumatiky a vlivem chladného vzduchu. Doporučený tlak huště…
Číst článek
Tento systém upozorní řidiče, pokud se tlak vzduchu v některé z pneumatik sníží o 20 % nebo pokud klesne pod 1,5 baru. Díky tomu má řidič možnost zastavit ještě před vznikem nebezpečí.
Číst článek
Nesprávný tlak může mít závažný dopad na řízení, především pokud je tlak vzduchu v pneumatikách příliš nízký. V takovém případě se zhorší jízdní vlastnosti vozidla a sníží se jeho ovladatelnost v některých situacích, jako je například aquaplaning. Nízký tlak huštění zároveň prodlužuje brzdnou dráhu.…
Číst článek
DSI (Driving Safety Indicator - indikátor jízdní bezpečnosti) je indikátor opotřebení, který ukazuje zbývající hloubku běhounu v milimetrech. Umožňuje vám poznat, kdy máte vyměnit své pneumatiky za nové. Zároveň pomáhá zvýšit kilometrovou životnost vašich pneumatik, protože máte možnost vyrovnat roz…
Číst článek
Z čistě technického hlediska je možné pneumatiky Flat Run montovat na jakýkoliv typ vozidla. Nicméně doporučujeme je užívat pouze u vozidel, pro která jsou pneumatiky Flat Run určeny.
Číst článek
Ne. Nové hroty nemůžou být na pneumatiku umístěny, protože nebudou držet ve zdeformovaných otvorech.
Číst článek
Pneumatiky doporučujeme mýt s použitím jemného čisticího prostředku, například rozpouštědla určeného pro mytí vozidel.
Číst článek
Je normální, že pneumatiky na hnací nápravě se opotřebovávají více ve středové části, zatímco volně se otáčející pneumatiky na ramenou. Nejlepší způsob, jak zajistit maximální kilometrovou životnost pneumatik, je změnit jejich pozici po každých 8000 kilometrech.
Číst článek
Díky inovacím materiálů se v budoucnu výrazně sníží valivý odpor. Pneumatiky se navíc propojí s moderními technologiemi a stanou se více neoddělitelnou součástí zavěšení a celého vozu. V příštích desetiletích bude většina materiálů na bázi ropy nahrazena udržitelnějšími materiály.
Číst článek
Před každou jízdou proveďte zběžnou vizuální kontrolu svých pneumatik. Každé 3–4 týdny by tato kontrola měla být důkladnější. Rychlé kontroly mohou zvýšit jízdní bezpečnost a komfort a prodloužit životnost pneumatik.
Číst článek
Ano. Valivý odpor pneumatiky Flat Run je vyšší než u standardních pneumatik.
Číst článek
Pokud pneumatika Flat Run jela prázdná, byť jen na krátkou vzdálenost, doporučujeme ji vyměnit za novou pneumatiku.
Číst článek
Montáž pneumatik Flat Run nevyžaduje žádné speciální vybavení a může být uskutečněna ve většině pneuservisů.
Číst článek
Na odborníka se obraťte neprodleně poté, co pneumatika při užívání ztratí tlak vzduchu nebo u ní zaznamenáte vnější poškození na běhounu či bočnicích, jako jsou průpichy, průrazy, oděry či nerovnoměrné opotřebení.
Číst článek
Pneumatiky Nokian Flat Run je možné montovat na obyčejné ráfky, zatímco většina produktů od jiných výrobců vyžaduje speciální ráfky.
Číst článek
Pneumatiky Nokian Flat Run mohou jet bez tlaku huštění 50 km u plně naloženého vozidla a 150 kilometrů u prázdného vozidla bez spolucestujících.
Číst článek
Tlak huštění je možné měřit tlakoměrem, který se nachází na většině čerpacích stanic. Kontrola by měla probíhat po každých třech týdnech. Doporučujeme užívat tlak huštění stanovený výrobcem vozidla. Správnou hodnotu naleznete v návodu k obsluze vašeho vozidla. Poznámka: Tlak vzduchu v pneumatikách m…
Číst článek
Letní pneumatiky jsou vyvinuté do letních teplot. Pokud je třeba letní pneumatiky převážet, skladovat nebo s nimi jinak manipulovat při extrémně nízkých teplotách (pod -30 °C), je nezbytné věnovat zacházení s nimi zvláštní pozornost, protože neopatrná manipulace může vést k jejich poškození. Při pře…
Číst článek