Co se stane, když je tlak huštění příliš nízký?
Nesprávný tlak může mít závažný dopad na řízení, především pokud je tlak vzduchu v pneumatikách příliš nízký. V takovém případě se zhorší jízdní vlastnosti vozidla a sníží se jeho ovladatelnost v některých situacích, jako je například aquaplaning. Nízký tlak huštění zároveň prodlužuje brzdnou dráhu. Z testů německé automobilové asociace ADAC vyplývá, že pokud je tlak vzduchu v jedné z předních pneumatik o 1 bar (100 kPa) nižší, než je doporučená hodnota, prodlouží se brzdná dráha na mokré vozovce přibližně o deset metrů. Pokud je tlak vzduchu nižší o 1 bar u všech pneumatik, zhorší se boční přilnavost pneumatik o 55 %. Nízký tlak huštění rovněž způsobuje rychlejší opotřebení pneumatik, snižuje jejich odolnost a může vést k jejich poškození. Pokud je vzduch v pneumatikách přibližně o 30 % nižší, sníží se jejich životnost o polovinu. Správný tlak huštění zaručuje maximální jízdní komfort, přesné reakce na pokyny řízení, snadné valení a úsporu paliva.