Informace jsou k dispozici v různých zdrojích, včetně internetových stránek výrobců pneumatik a Evropské komise (http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm) nebo u prodejců pneumatik.
Číst článek
Doporučujeme měnit všechny čtyři pneumatiky ve stejný okamžik. V některých situacích mohou být vyměněny pouze dvě pneumatiky: obě přední nebo obě zadní. V takovém případě musí být nové pneumatiky stejné značky a shodného modelu jako stávající pneumatiky, aby byla zaručena bezpečnost a dobrá ovladate…
Číst článek
Vždy si ověřte, jaký má vozidlo doporučený rozměr pneumatik. Při výběru zimních pneumatik zohledněte, jakým způsobem a kde řídíte, jak bezpečně se cítíte v zimních podmínkách a jaká je úroveň vašich řidičských zkušeností. To vám pomůže si vybrat mezi hrotovanými a nehrotovanými pneumatikami. Hrotova…
Číst článek
Spotřebitelé by se měli poradit s odborníkem v prodejně pneumatik, studovat internetové stránky výrobců a číst testy pneumatik zveřejněné nezávislými automobilovými časopisy, které testují desítky vlastností.
Číst článek
Ne. Především v severských zemích přilnavost na mokru zdaleka nepředstavuje nejdůležitější bezpečnostní faktor pro zimní pneumatiky. Zimní pneumatiky s dobrou přilnavostí na mokru nemají dobrou přilnavost na ledu a velice často jsou vyvinuty speciálně pro mírnější středoevropské zimní podmínky.
Číst článek
Valivý odpor označuje energii spotřebovanou deformacemi, ke kterým dochází při kontaktu pneumatiky s vozovkou. Valivý odpor má vliv na spotřebu paliva a tím pádem i na emise CO2. Valivý odpor spotřebuje přibližně 20 % celkové spotřeby vozidla. Pneumatiky s nižším valivým odporem spotřebují menší mno…
Číst článek
Přilnavost na mokru je klíčový bezpečnostní faktor, především u letních pneumatik. Třída přilnavosti na mokrém povrchu ukazuje, jaká je ovladatelnost pneumatiky na mokrých vozovkách. Evropský klasifikační štítek odkazuje k brzdné dráze pneumatiky na mokrém asfaltu při brzdění z rychlosti 80 km/h.
Číst článek
Klasifikační třídy jsou určovány na základě přesně stanovených testů. Každý výrobce pneumatik je odpovědný za hodnocení a klasifikaci vlastních pneumatik. Hodnocení musí probíhat s využitím přesně stanovených testovacích metod schválených Evropskou hospodářskou komisí (UNECE).
Číst článek
Při hodnocení výkonu pneumatiky je třeba vzít v úvahu mnoho dalších faktorů. Mezi ně patří ovladatelnost pneumatiky na mokrém a suchém povrchu, přilnavost na ledu, odolnost vůči aquaplaningu a vůči opotřebení.
Číst článek
Třída přilnavosti na mokru odkazuje ke schopnosti pneumatiky udržet přilnavost na mokrém povrchu. V praxi se sledují takové faktory, jako je brzdná dráha na mokrém povrchu, ovladatelnost a jízdní reakce v mokrých podmínkách.
Číst článek
Evropská klasifikace se nevztahuje na hrotované pneumatiky, ale platí pro nehrotované zimní pneumatiky. U zimních pneumatik by klasifikační informace neměly být jediným kritériem pro srovnání – vyplatí se číst nezávislé testy a poradit se s odborníkem na pneumatiky.
Číst článek
Hlučnost pneumatiky souvisí vždy s jízdním povrchem, protože povrch má přímý vliv na množství hluku vytvořeného vozidlem. Hodnota decibelů není přesným měřítkem hlučnosti, protože všechny pneumatiky jsou hlučné, když jedou například na jaře pro hrubém asfaltu.
Číst článek
Evropské klasifikační štítky ovlivňují spotřebitele při výběru pneumatik, především dobré hodnoty u letních pneumatik. U zimních pneumatik může být klasifikace zavádějící. Klasifikační štítky například nezohledňují typické zimní podmínky v severských zemích. V náročných a proměnlivých zimních jízdní…
Číst článek
Evropské klasifikační štítky pomáhají spotřebitelům vybrat si správné pneumatiky. Štítky podporují spotřebitele v nákupu pneumatik, které jsou bezpečnější, palivově účinnější a méně hlučné.
Číst článek
Evropské klasifikační štítky pomáhají spotřebitelům v Evropské unii vybrat si správné pneumatiky. Štítek směruje spotřebitele k pneumatikám vyšší kvality, které jsou zároveň bezpečnější.
Číst článek
Evropská klasifikace se nevztahuje na hrotované, protektorované, rezervní, závodní či sběratelské pneumatiky.
Číst článek
Klasifikační štítky a hodnoty jsou uvedeny na webových stránkách výrobců pneumatik a na propagačních materiálech. Pokud jsou pneumatiky vystaveny spotřebitelům, budou mít buď k běhounu připevněný klasifikační štítek dodaný výrobcem, nebo v blízkosti pneumatiky viditelně umístěný vytištěný klasifikač…
Číst článek
Valivý odpor má vliv na spotřebu paliva a tím i na životní prostředí. Přilnavost na mokru představuje důležitou vlastnost z hlediska bezpečnosti. Zároveň ukazuje na brzdné výkony pneumatiky na mokré vozovce. Vnější hlučnost pneumatiky je dalším faktorem, který má dopad na životní prostředí.
Číst článek
Jízdní styl řidiče a pravidelná kontrola hodnoty tlaku huštění patří mezi nejdůležitější faktory bezpečné a ekonomické jízdy.
Číst článek
Pokud je pro vás nejdůležitější vlastností nízká hlučnost, měli byste si vybrat nehrotované zimní pneumatiky, které jsou na čistých silnicích tiché. Mějte ale na paměti, že moderní hrotované pneumatiky Nokian Tyres mají rovněž spíše nízkou hlučnost.
Číst článek
Výběr produktů Nokian Tyres zahrnuje skutečně dobré celoroční možnosti, které jsou vhodnější pro celoroční užití. Nehrotované zimní pneumatiky jsou vyvinuty a určeny primárně pro zimní užití. Jízdní vlastnosti nehrotovaných zimních pneumatik nesplňují požadavky kladené na dobré letní pneumatiky.
Číst článek
Pokud potřebujete vyrazit brzy ráno, i když venku zuří sněhová vánice nebo nebezpečné jízdní podmínky, určitě byste si měli zvolit hrotované zimní pneumatiky. Hrotované zimní pneumatiky představují bezkonkurenčně nejefektivnější způsob, jak bojovat s nečekanými jízdními podmínkami.
Číst článek
Nehrotované zimní pneumatiky umožňují větší flexibilitu pro termíny montáže. Nehrotované zimní pneumatiky si můžete nechat namontovat na své vozidlo na podzim ještě předtím, než nastanou kluzké zimní jízdní podmínky.
Číst článek
Řídíte nové, dobře vybavené vozidlo s elektronickou kontrolou stability a systémem ABS? Pokud máte rovněž klidný jízdní styl a zaměřujete se na předvídání situace, budete se moci vypořádat se zimními podmínkami i bez hrotů.
Číst článek
Z hlediska bezpečnosti představuje nejvýznamnější vlastnost přilnavost na mokrém povrchu a schopnost pneumatiky chránit před aquaplaningem. Z hlediska jízdního komfortu je důležitá nízká hlučnost. Nízký valivý odpor zase snižuje spotřebu paliva a množství škodlivých emisí.
Číst článek
Obyčejně ano. Nezávislé testy pneumatik prokázaly, že pneumatiky uznávaných značek téměř vždy překonají druhou značku pneumatik od stejného výrobce nebo levnější pneumatiku.
Číst článek
Z čistě technického hlediska je možné pneumatiky Flat Run montovat na jakýkoliv typ vozidla. Nicméně doporučujeme je užívat pouze u vozidel, pro která jsou pneumatiky Flat Run určeny.
Číst článek
Saze, které zpevňují směs pryže, mají tak malou velikost částic, že zbarví celou pryž načerno. V budoucnu možná budeme schopni nahradit saze jiným zpevňujícím prvkem. Pak bychom mohli vyrobit pneumatiky jakékoliv barvy.
Číst článek
Pokud nemusíte řídit za každého zimního počasí, jsou nehrotované pneumatiky dobrou volbou. Nejtěžšími podmínkami a povrchy jsou pro nehrotované pneumatiky kluzký led a udusaný sníh. Na takovém povrchu jsou lepší hrotované pneumatiky.
Číst článek
Pneumatiky Nokian Tyres mají označený směr montáže. Stranu, která je označená jako vnější („outside“), je třeba namontovat tak, aby byla z vnější strany pneumatiky.
Číst článek
Na zasněžených silnicích mají jak hrotované, tak nehrotované pneumatiky podobnou přilnavost, ale pokud řídíte v rychle se měnících zimních podmínkách, jsou hrotované pneumatiky lepší.
Číst článek
„Lepší“ pneumatiky – ty, které jsou méně opotřebené – je třeba vždycky montovat na zadní nápravu. Hlavním důvodem je bezpečnost. Díky tomu je snazší se v nouzových situacích vyhnout přetáčivosti vozidla, tedy situaci, kdy zadní kola ztratí kontakt s vozovkou. Při prudkých manévrech je přetáčivost ne…
Číst článek
Země výroby je zřetelně uvedena na bočnici pneumatiky. Stejná pneumatika může být vyrobena v různých zemích. Z hlediska kvality a bezpečnosti je každý produkt společnosti Nokian Tyres vyrobený v souladu s přísnými standardy a nejvyspělejšími postupy na trhu.
Číst článek
Ano. Valivý odpor pneumatiky Flat Run je vyšší než u standardních pneumatik.
Číst článek
Pokud pneumatika Flat Run jela prázdná, byť jen na krátkou vzdálenost, doporučujeme ji vyměnit za novou pneumatiku.
Číst článek
Vyřazené pneumatiky nemohou být dovezeny na skládku. Musí být zklikvidovány ve speciálním recyklačním zařízení. V Evropě je recyklace starých pneumatik bezplatná, protože cena nových pneumatik zahrnuje recyklační poplatek.
Číst článek
Montáž pneumatik Flat Run nevyžaduje žádné speciální vybavení a může být uskutečněna ve většině pneuservisů.
Číst článek
Severské nehrotované pneumatiky poskytují významně větší přilnavost na ledu a sněhu než středoevropské nehrotované pneumatiky. Pneumatiky určené pro středoevropské zimy mají naopak lepší jízdní vlastnosti v mokrých podmínkách.
Číst článek
Používat zimní pneumatiky v létě se nedoporučuje, a to ani nehrotované, protože mají měkčí směs pryže a odlišnou stavbu běhounu než letní pneumatiky. Pneumatiky vyvinuté pro zimní silnice nezajišťují v létě bezpečné jízdní vlastnosti. Zároveň se směs pryže zimních pneumatik v létě rychleji opotřebov…
Číst článek
Moderní nehrotované zimní pneumatiky mají dobrou přilnavost i v náročných podmínkách a jsou schopné napravit i menší jízdní chyby. Nicméně hrotované pneumatiky mají významně lepší přilnavost. Mladý řidič, který si teprve zvyká na řízení v zimě, by si měl zvolit hrotované pneumatiky.
Číst článek
Pneumatiky Nokian Flat Run je možné montovat na obyčejné ráfky, zatímco většina produktů od jiných výrobců vyžaduje speciální ráfky.
Číst článek
Jak název napovídá, celoroční pneumatiky jsou vyvinuté pro celoroční užití a kombinují v sobě vlastnosti potřebné jak pro letní, tak pro zimní jízdu – zajišťují spolehlivé jízdní vlastnosti v různých povětrnostních podmínkách, ovladatelnost a odolnost. Celoroční pneumatiky Nokian Tyres nabízejí spol…
Číst článek
Pneumatiky Nokian Flat Run mohou jet bez tlaku huštění 50 km u plně naloženého vozidla a 150 kilometrů u prázdného vozidla bez spolucestujících.
Číst článek
Nokian Tyres je jednoznačně finskou společností. Vývoj produktů, správa, řízení prodeje a marketing se nachází ve finském městě Nokia, kde je rovněž sídlo společnosti. Ve Finsku zaměstnáváme 1600 pracovníků přímo a ještě mnohem více nepřímých zaměstnanců.
Číst článek
Nokian Tyres ve své vlastní výrobě nepoužívá žádné suroviny, které by obsahovaly SVHC látky (látky vzbuzující mimořádné obavy). Suroviny používané pro výrobu pneumatik zahrnují přírodní kaučuk, syntetický kaučuk, zpevňovací materiály známé jako kordy, saze a různé chemikálie.
Číst článek